Aanstekers met reclame

Aanstekers een van de artikelen die het meest gedeeld wordt. Let maar eens op in een rookruimte altijd is er iemand die vraagt naar een aansteker van iemand anders. Hiermee verspreid een aansteker heel veel onder de gebruikers. Het word al enkele tientallen jaren gebruikt als reclame middel door grote bedrijven. Het is een oude maar doeltreffende reclame, die een grote bijdrage kan leveren aan een naambekendheid van het bedrijf. Het verspreid ook heel makkelijk onder de mensen.

Minder rokers, minder aanstekers?

De laatste jaren is de overheid druk bezig met het aantal rokers te verminderen. Maar uit onderzoek is gebleken dat men nog steeds evenveel aanstekers verkocht worden als tien jaar terug. Daarnaast zijn er nu ook mogelijkheden met een e-sigaret! Wanneer je besluit om reclame te maken met aanstekers, zorg er wel voor dat het goed aansluit bij de doelgroep. Reclame maken voor gezondheid past bijvoorbeeld hier helemaal niet bij. Zorg daarom wel voor een onderwerp dat aansluit bij je doelgroep.

Beperkte ruimte

Hou wel rekening met het beperkte ruimte wat je kan gebruiken om reclame te maken. Echt veel tekst kan je niet kwijt op een aansteker. De meeste bedrijven kiezen daarom vaak voor hun bedrijfslogo op een aansteker. Een kleine krachtige boodschap kan ook grote effect hebben. Denk daarom goed na wat je wil bereiken met je reclame.

Ondanks dat het roken geen goede uitstraling heeft blijven de bedrijven massaal de bedrukte aanstekers in omloop brengen. De kracht van de reclame aansteker is dat het door vele personen wordt gezien, thuis in de familie, op een feestje iemand die een vuurtje vraagt en ga zo maar door. Daardoor blijft de reclame aansteker nog steeds een van de beste relatiegeschenken producten. Ze zullen de komende jaren nog steeds door veel reclamebureau worden geadviseerd om in te zetten bij het vergroten van je naamsbekendheid. Het is zeker een effectief middel voor bedrijven die een kleine budget hebben. Om 2000 stuks aan aanstekers aan de man te brengen kun je met tientallen euro’s erg ver komen. Vergelijken met andere naamsbekendheid reclame ben je heel veel meer geld aan kwijt. En daarnaast gooi je geen geld over de balk, want bij naamsbekendheid is het altijd lastig om te meten of het ook echt conversie bereikt (levert het iets op)

This entry was posted in marketing. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Both comments and trackbacks are currently closed.