Adverteren

In elke branche is het belangrijk dat er een goede marketingstrategie aanwezig is en dat deze marketingstrategie goed uitgevoerd wordt. Naast direct marketing waarbij de klant die op een specifiek product zoekt direct aan een website gekoppeld wordt zijn er ook bredere vormen van marketing. Hierbij kan gedacht worden aan adverteren op sociale media, kranten en tijdschriften. Daarbij komt dat de inzet van sociale media steeds vaker een grote speelt bij de marketing van een bedrijf of product.

Sociale media

Bij sociale media moet je denken aan facebook, Instagram en/of twitter. Naast dat het ontzettend belangrijk is dat je een goede en bruikbare website hebt geeft sociale media je ook de mogelijkheid om een goed beeld te schetsen van jouw bedrijf. Als het ware een kijkje achter de schermen. Hierbij kun je mooie foto’s plaatsen van je product, maar ook leuke weetjes en verhalen over het bedrijf.
Wel is er een nadeel (of voordeel) aan sociale media. Het geeft de klant de mogelijkheid om openlijk een klacht in te dienen over het product of het bedrijf. Het is daarbij erg belangrijk dat je klantenservice goed en snel reageert op klachten of opmerkingen zodat het probleem snel opgelost wordt.

Gratis adverteren

Zelf heb ik mij naast de inzet van sociale media ook ingeschreven op nederlandinbedrijf.nl. Ten eerste omdat gratis adverteren een mooie manier is om kosteloos je product en bedrijf bekend te maken. Ten tweede omdat klanten steeds vaker voor specifieke zoekmachines kiezen om meteen door te klikken naar het bedrijf dat de diensten of producten heeft waar zij naar op zoek zijn of die hen aanspreekt.

Op deze website heb je de mogelijkheid om kosteloos je bedrijf in te schrijven en een omschrijving in te vullen van je bedrijf en product of dienst. Als de klant vervolgens gaat zoeken op deze zoekmachine en hij tikt jouw product in dan krijgt de klant meteen jouw bedrijf en andere bedrijven die het product aanbieden ervoor. Vervolgens kan de klant doorklikken naar jouw website. Als je het mij vraagt ideaal en helemaal gratis; dus waarom zou je het niet doen?

This entry was posted in marketing. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Both comments and trackbacks are currently closed.