Automotive

Klaar voor de toekomst

Bright Consultancy biedt de autobranche een scala aan diensten die u ondersteunen in het behalen van een hoog rendement op uw marketing en sales activiteiten. Allemaal vanuit de visie dat de combinatie van kwalitatieve data, kennis, ervaring en toewijding leiden tot de beste oplossing.

Bright Consultancy is nú al klaar voor de toekomst. Het vervallen van de beschikbaarheid van adresgegevens (NAW) uit het RDW bestand per maart 2012 brengt uw DM activiteiten niet in gevaar. Sterker nog, wij zien dit gegeven als een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van direct marketing in de autobranche, waarbij men meer oog zal krijgen voor de mens achter de auto. Uiteindelijk is toch de consument de bepalende factor, met zijn specifieke voorkeuren, gezinssituatie en psychologische kenmerken én hoe ù daarop inspeelt.

Op welke gebieden kan Bright Consultancy u van dienst zijn?

1) Hoogwaardige, kwalitatieve adressen voor mailbestanden
In de Nederlandse autobranche heeft de makkelijke verkrijgbaarheid van NAW’s en voertuigdata, geleid tot adresselecties waarbij de doelgroep wordt uitgedrukt in merk, model en bouwjaar. Wegener DM onderkent de voorspellende waarde van deze kenmerken in enkele gevallen, maar ziet tevens in dat door het in elkaar overlopen van segmenten, de komst van MPV’s en SUV’s deze waarde (te) beperkt is. Daarbij kan de interessante doelgroep van leaserijders niet specifiek via de RDW bestanden benaderd worden. En juist deze groep is zeer interessant bij de introductie van een nieuw model.

Bright Consultancy biedt adressen uit de Grote Consumenten Enquête (1,3 miljoen actuele adressen van huishoudens), waarbij geselecteerd kan worden op o.a. aanschafplannen, merk dat men overweegt, prijsklasse, leeftijd, gezinssituatie, e.d. Eveneens aantrekkelijk is de mogelijkheid om binnen een basisbestand (uw eigen klantenbestand, een RDW bestand of een extern bestand), te zoeken naar de look-a-likes van uw klanten en deze adressen te benaderen. Al deze technieken zijn ook mogelijk voor e-mail campagnes waarbij de adressen uit de Grote Consumenten Enquête “confirmed opt-in” zijn, en dus voldoen aan de nieuwe emailcode.

2) Wegener wagenparkscanner
Om bedrijven met een wagenpark optimaal te bewerken biedt Wegener de wagenparkscanner. Een uniek bestand met naast de gebruikelijke zaken als branche code en bedrijfsnaam, belangrijke aanvullende data zoals NAW van de inkoopverantwoordelijke, aantal auto’s, inclusief leaseauto’s (PW, BW, Truck), leasevorm, leasemaatschappij en merkvrijheid (leasing).

3) Nationaal Referentiebestand
Het verzamelen van NAW-gegevens is al niet makkelijk, maar ze onderhouden is nog veel moeilijker. Daarom heeft Bright Consultancy het Nationaal Referentiebestand ontwikkeld. Een “moederbestand” met 7 miljoen adressen (waarvan 1 miljoen bedrijven), 8,5 miljoen namen en 5 miljoen telefoonnummers. Een waardevolle bron om uw bestand up-to-date te krijgen en te houden. Ook het verrijken met telefoonnummers is een veel gebruikte toepassing.

Zeker nu in de autobranche het vooruitzicht is, dat men vanaf 1 maart 2007 niet langer actuele NAW gegevens uit het RDW bestand kan betrekken is dit een zeer relevante dienstverlening. Door een bestandsdiagnose krijgt u inzicht in de huidige opbouw van uw bestand, met een overzicht van o.a. het aantal onjuiste en corrigeerbare adressen. Vervolgens kunt u aan de hand van een duidelijke begroting besluiten tot het opschonen van uw bestand.

Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Both comments and trackbacks are currently closed.