Marketing in de e-commerce

E-commerce is nu al een tijd lang heel populair en zal voorlopig blijven bestaan. Wanneer je als webshop wilt blijven bestaan zul je altijd moeten blijven innoveren. Daarom moet steeds de e-commerce strategie van de website worden aangescherpt. In dit artikel lees je over een paar tips voor de marketing in de e-commerce.

Personaliseren
Iedereen deelt zijn of haar ervaringen op het internet en iedereen heeft dus zijn eigen digitale profiel. Dit kun je verder verwerken in de webshop, je kunt natuurlijk de mogelijkheid bieden om alle producten van de webshop te kunnen delen met andere. Verdere stappen zijn bijvoorbeeld het inloggen op de webshop, zo heeft de bezoeker dus ook zijn eigen identiteit op de webshop. Wat ook goed werkt bij de bezoekers op een webshop is om ze te laten zien wat producten zijn die voor hen interessant zijn, dit kan dus gemakkelijk te implementeren zijn wanneer er een profiel van diegene op de webshop is. Maar ook door eerder aangekochte producten kun je een beeld krijgen van een bezoeker.

Kennis delen
Wanneer er bezoekers zijn op de webshop willen zij zien dat de webshop een betouwbare partij is die verstand heeft van zijn of haar product. Wanneer je in een winkel staat vraagt een bezoeker ook om de ervaring van de verkoper voor bepaalde producten. Deel de informatie dus op de webshop met de bezoekers zo gaan ze niet alleen voor de producten naar de webshop maar ook voor de uitleg en mogelijkheden die jij deelt als autoriteit.

Mobiel
Natuurlijk is dit al langer van toepassing, maar nog steeds zijn er erg veel webshops die nog niet geschikt zijn voor mobiel. Er zijn een aantal onderwerpen die hier nog bij komen om het op mobiel nog aantrekkelijker te maken. Het mobieltje is natuurlijk een stuk kleiner en daarom kan ook lang niet alle content wat er te zien is op desktop, op de mobiel neer te zetten. Haal dus bepaalde details en extra informatie voor mobiel gewoon weg, zo ligt er meer focus op de producten. Daarnaast is de mobiel ook voorzien van locatie hiermee kun je sturen wat voor producten je laat zien, laat de bezoeker zien dat hij of zij vlakbij een winkel is waar het product te zien of te gebruiken is.

This entry was posted in marketing. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post. Both comments and trackbacks are currently closed.